מניעת קנדידה

האם הפסקה של סוכר יכולה לגרום למניעת קנדידה?

לרוב בדרכי העיכול נשמר האיזון בין שמרים וחיידקים שונים. קנדידה יכולה להיות בעיה כאשר יש צמיחה של הפטרייה בצורה שקשה לשלוט עליה, זאת כתוצאה מפגיעה במערכת החיסונית. מערכת בריאות חזקה היא הפתרון למלחמה בקנדידה. מערכת בריאות חזקה מתחילה בהימנעות מסוכר. הימנעות ממאכלים המכילים סוכר יכולים להפחית באופן משמעותי את הופעת הקנדידה.

 מה אתם יכולים לעשות?

אם גיליתם שהפטרייה גדלה בגופכם, בשלב הבא אתם צפויים לסבול מהיחלשות המערכת החיסונית. דיאטה מתאימה לחולי קנדידה יכולה לסייע להתמודדות עם המחלה. היות והפטרייה ניזונה מסוכרים, הימנעות ממאכלים המכילים סוכר יכולים להביא לשיפור משמעותי במצב הבריאותי. ברוב המקרים, הפטרייה נצמדת לדפנות המעי. כאשר הפטרייה מורעבת היא ניזונה ממקורות שונים כמו סוכר וחוזרת למצב הישן.

טיפול בקנדידה

מהו התפריט המתאים עבור חולי קנדידה?

  • שתיית מים:  אם גיליתם שיש לכם קנדידה, אתם חייבים לשתות עד 2 ליטר ביום כדי לנקות את הרעלים מהגוף.
  • מזונות חלבים: במסגרת הדיאטה יש לצרוך מזונות חלבים כמו ביצים, אגוזים או גבינות.
  • ערך עמילני נמוך: בדיאטה מסוג זה יש לצרוך  מאכלים עם ערך עמילני נמוך למשל, ירקות או חצילים.
  • פירות בעלי אינדקס גלוקומי: אינדקס גלוקומי הוא מדד המלמד אנשים עד כמה צריכה של מזונות מסוימים משפיעים על רמת הסוכר. מזונות בעלי אינדקס גלוקומי גבוה מגבירים את הופעת הפטרייה למשל, פטריות, ואילו מזונות בעלי אינדקס גלוקומי נמוך מסייעים להקטין את הסוכר בגוף למשל, תפוח, פירות יער או אשכוליות.